FORMULA ZA IZRACUN RATE KREDITA
(prestaro za odgovor)
Ravnatelj
2007-01-03 09:14:07 UTC
jednom je netko na ovu grupu stavio relativno jednostavnu formulu za
izracunati ratu kredita ako je poznat iznos, rok i kamata.
sad bi mi dobro dosla.

... pa ak nekome nije tesko...

fala
CuljakRVA
2007-01-03 09:45:45 UTC
Post by Ravnatelj
[...]
http://tinyurl.com/yh7edx

Udji u bilo koji kredit, npr. potrosacki, i u lijevom stupcu imas Kreditni
kalkulator.

pozdrav
Slusajte Radio Vallis Aurea

http://62.141.56.199:8002/listen.pls

www.rva.hr
olymp
2007-01-03 09:49:04 UTC
Post by Ravnatelj
jednom je netko na ovu grupu stavio relativno jednostavnu formulu za
izracunati ratu kredita ako je poznat iznos, rok i kamata.
sad bi mi dobro dosla.
... pa ak nekome nije tesko...
http://www.mechcad.net/

AceMoney lite - besplatni prg koji je i na HR .
Imas upravo to i jos dosta toga.
Ravnatelj
2007-01-03 11:27:09 UTC
Post by olymp
Post by Ravnatelj
[...]
Sve to stima uz pretpostavku da si za kompom. Zadnjih par dana nisam imao
pristup istome, a s frendom sam naveliko lamentirao o kreditima.
I kad sam pozelio izracunati najobicniju ratu za jedan kredit shvatio sam
koliko sam nepismen. Svi se oslanjamo na kompjutere, a mozak polako umire.
E sad bih ja, zbog opce kulture, zelio znati tu jednostavnu formulu.
Joško
2007-01-03 23:57:02 UTC
Post by Ravnatelj
[...]
C= iznos kredita
p = godišnja kamatna stopa
R = anuitet (mjesečni ili drugi)
m= broj obračunskih razdoblja u godini (npr. 12 ako je riječ o
mjesečnoj otplati)
n = broj obračunskih razdoblja ukamaćivanja (Npr. mjersečna otplata u
5 godina, n=60)
r = m- ti korijen iz (1+p/100) (npr. ako je p=7%, r = 12-i korijen iz
1,07). r se naziva konformni kamatni faktor.

Formula glasi:

R=C * (r^n*(r-1))/(r^n-1)
Griffo Fooxburr
2007-01-15 22:36:45 UTC
Post by Joško
[...]
Ukucao sam tvoje formule u Excel i dobio identične vrijednosti kao i na
online kalkulatorima PBZa, Zabe i Erstea. Kod RBA se pak dobiju nešto
drukčije vrijednosti, pa sam išao istraživati i došao do zaključka da je
tamo korištena tzv. direktna metoda.

Nadalje, kod Erstea ima mogućnost odabira između konformne metode, kada
vrijede tvoje formule i direktne metode, kada se dobivaju vrijednosti kao
kod RBA. Da stvar bude zanimljivija, na nekoliko nasumce odabranih online
kalkulatora na Internetu koristi se direktna metoda, a ista se koristi i u
ugrađenom kalkulatoru u programu AceMoney. Znači li to da je direktna metoda
korištenija u praksi?

Konačno, imaš li možda formule i za direktnu metodu? Postoji li i neka treća
metoda u potrebi ili možda još neko ime za ove dvije?
Joško
2007-01-17 23:22:59 UTC
Post by Griffo Fooxburr
Post by Joško
[...]
Mislim da je razlika samo u tome što se ne koristi konformni kamatni
faktor za mjesečni obračun nego tzv. relativni.

Dakle, možeš koristiti istu formulu samo r izračunaj na sljedeći način:

r= 1+p/(12*100)

Logički gledano, ispravniji je način s konformnom kamatnom stopom .
Nisam ni znao da se taj "direktni" obračun koristi kod nas. Vjerojatno
je uvezen putem ovih novih banaka na tržištu. Ne vjerujem da bi na ovaj
način obračunavali štednju građana, budući da bi onda efektivna kamatna
stopa na štednju bila veća od nominalne.
Mario Kvesic
2007-01-18 08:31:53 UTC
On Thu, 18 Jan 2007 00:22:59 +0100, Joško
Post by Joško
je uvezen putem ovih novih banaka na tržištu. Ne vjerujem da bi na ovaj
način obračunavali štednju građana, budući da bi onda efektivna kamatna
stopa na štednju bila veća od nominalne.
EKS je manja, ako je period manji od perioda na koji se
zadaje kamata (kod nas je uobicajeno godinu dana). Tako da
se na stednju obicno ne koristi direktna, ali zato na
"minuse", revolving kredite i sl., koristi dosta cesto :-(

Mario